ReHealth ve HiperMobil işbirliğiyle eDetailing çözümleri!


eDetailing çözümleri; her geçen gün daha da zorlasan medikal pazarlama çalismalarinda, fonksiyonalitesi ve kullanim pratikligi sayesinde, hekimle etkilesimli ve kaliteli zaman geçirme olanagi sunan, mümessil performansini artirarak verimlilik saglayan ideal bir çözüm olarak dünyada yayginlasmaya basladi.

Saglik iletisimindeki uzmanligi, sektörün gereksinimlerine dair yakin bilgisi ve deneyimleri ile ReHealth ve mobil teknolojilerdeki uzmanligi, mobil pazarlama ve mobil yayincilik deneyimleri ile HiperMobil, eDetailing çalismalari için bir araya geldi.

E-DETAILING, MEDIKAL ILETISIMDE DAHA IYI YATIRIM GETIRISI SAGLIYOR

e-Detailing, geleneksel doktor tanitim araçlarina alternatif olarak, günümüzde sikça tercih edilen, online pazarlama iletisimi faaliyeti alaninda kullanilan yenilikçi, maliyet etkin, interaktif bir yöntem haline gelmistir.

Ilaç sektöründeki tanitim kisitlamalari ile baslayan yeni düzende, özellikle satis temsilcilerinin doktor yaninda geçirebildikleri zaman kisiti da göz önünde bulunduruldugunda, e-detailing özellikle pazarlama yatirim getirisi açisindan ideal bir çözüm olarak konumlanmistir.

Hindistan’da yapilan bir arastirmada, IT uzmanlari disinda, doktorlarin mesleki gelisimleri için en çok interneti kullanan meslek grubu oldugu ortaya çikmistir.

Amerika merkezli saglik pazar arastirma ve analiz firmasi SDI’nin 2008 yilinda yaptigi e-promosyon anketinin sonuçlari, doktorlarin %67’sinin e-promosyon faaliyetlerine karsi genel olarak olumlu bir tutum içerinde oldugunu göstermistir. Ayni ankette, doktorlardan brosür, tek kart gibi farkli iletisim araçlarini içeren geleneksel tanitim yöntemleri ile dijital tanitim yöntemlerinin karsilastirilmasi istenmis, doktorlarin %73’ü dijital tanitim metodlarinin en az geleneksel tantim metodlari kadar etkili oldugunu belirtmistir.

Genel olarak e-detailing asagidaki uygulamalarda kullanilir;
• Sanal tanitimlar : Web ya da CD bazli kendi kendine yol gösteren hiçbir canli iletisim olmayan bilgilendirme programlari.
• Video tanitimlari : Online, canli ya da telefon bazli sanal satis sunumlari araciligiyla tarama
• Diger uygulamalar : Elektronik bazli promosyon ya da egitim çalismalari (Portal, dijital tabela, vs.).
• Online toplantilar : Online seminer, sürekli medikal egitim, fikir lideri toplantilari ya da web konferans.

Efektif bir e-detailing dizayni asagidaki bir kaç önemli adimi içerir,
• Hedef kitleyi belirlemek ve segmente etmek
• Hedef kitleye özel e-detailing dizayn etmek
• iletisimkanalini belirlemek
• Tüm yasal ve prosedürel onaylari almak
• Sanal mesaj dizayn etmek ve tasarlamak.
• Doktorlari e-bülten, e-mail, satis temsilcisi ziyaretleri, telefon, sosyal medya gibi araçlari kullanarak iletisim kurmak.
• Uygun bir yöntem ile online ortamlarda doktorlarin dikkatini çekmek. Bu ortamlar portallar, tartisma forumlari, video kanallari olabilir.
• Doktorlara online bilgiler saglamak.
• Geri bildirimlerini almak ve e-detailing dizaynini yorumlar dogrultusunda revize etmek.

Medikal iletisim odakli bu tarz yaklasimlar, ilaç sektöründe pazarlama iletisimi anlaminda en iyi yatirim getirisini elde etmek için çok önemlidir.

Hizla degisen iletisim teknoloji trendleri esliginde hem online hem offline uygulamalar medikal iletisimin vaz geçilmez birer parçasidir.